forum.stelici.ro

Discutii despre diverse subiecte.
Acum este 19 Apr 2018, 14:21

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
Mesaj necititScris: 04 Mar 2011, 00:19 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 14 Mai 2008, 14:49
Mesaje: 1915
Localitate: Iasi
Salutari!

Se pare ca unii automobilisti sunt in razboi cu biciclistii, cel putin daca e sa ne luam dupa ce s-a intimplat vinerea trecuta in orasul Porto Alegre din Brazilia, unde un autombilist a intrat cu automobilul intr-un grup de biciclisti, cu intentia evidenta de a-i ucide, vezi filmul la



Evident automobilistii se simt incomodati de biciclisti cind trebuie sa imparta strada cu acestia, mai ales ca un biciclist este imprevizibil in miscari, de accea solicita o antentie sporita din parta automobilistului. Insa exista automobilisti cu probleme de educatie, sau probleme cu sanatatea mintala. Acestia considera ca un biciclist, pentru ca este neputincios in a-i face rau soferul aparat de caroseria de metal a automobilului, nu merita respect. Observati numai cum reactionaza soferii in prezenta unui camion...ii ofera prioritate si nici prin cap nu le trece sa se supere de deranjul in manevre cauzat de camion.

Ceva similar se intimpla in cazul barbatilor care agreseaza femeile, pentru simplu motiv ca se simt in siguranta in a lovi o femeie pe care o simte slaba fizic si psihic. Comparati aceasta cu respectul sau lasitatea aceluiasi barbat fata de prezenta unui barbat solid, "2 metri fara cap".

In ambele cazuri, oamenii cu probleme cauta si gasesc vinovati pe care sa dea vina pentru nemultumirile lor, si asta se intimpla in mai mare masura in cazul oamenilor ne-educati, Romania este plina de astfel de oameni. Si oamenii educati au depresii, nemultumiri, insa dau vina pe altii in mai mica masura pentru problemele lor, nu sunt capabili de reprosuri aberante pentru ca au parta de creier care tine de ratiune mai dezvoltata, si astfel au o mai mare autocenzura.

Deci biciclistul il deranjeaza pe automobilist prin faptul ca il strinjeneste in manevre, practic un biciclist il poate intirzia citeva secunde pe automobilist, in drumul sau catre destinatie.

Sa analizam cum il deranjeaza automobilistul pe biciclist:

- cind trece o masina cu mare viteza, si mai ales prea aproape de un biciclist care pedaleaza in jumatatea de metru legala de la marginea drumului,
biciclistul simte o senzatie de teama, un puseu de adrenalina care ii inunda corpul, cu efecte nocive asupra inimii si sistemului circulator, practic ii scurteaza viata. Bineinteles ca automobilistul care nu este si biciclist nu realizeaza ca trebuie scada viteza cind trece pe linga un biciclist, mai ales ca nu il invata nimeni nicaieri asta.

- pe sosea, biciclistul se comporta ca un filtru de praf, cu plaminii lui, praf stirnit de automobile. Automobilistul are filtru de praf la sistemul de ventilatie al cabinei. Gazele de esapament care contin plumb si alte porcarii, ii otravesc organismul biciclistului, ii scurteaza viata.

- Biciclistul este agresat psihic de catre frecventele joase, si mai ales de infrasunetele scoase de motoarele automobilelor. Automobilistul este aparat de aceasta de catre sistemul de antifonare din carcasa automobilului. Se stie frecventele in jur de 7 Hz provoaca neliniste, teama. Nu stiu sa existe studii stiintifice despre efectul infrasunetelor scoase de motoarele automobilelor, la oameni, insa banuiesc ca efectul este dezastruos pentru sanatatea biciclistului.

- in cazul accidentelor dintre biciclisti si automobilisti, intotdeauna iese ranit, sau chiar mort, numai biciclistul.

Avind in vedere aceste argumente, consider ca legislatia rutiera trebuie schimbata, in favoarea biciclistului, in aceiasi proportie in care un pieton pe trecerea de pietoni are prioritate fata de automobilist. De exemplu, cind un automobil trece pe linga un biciclist, trebuie sa il depaseasca la o distanta de minim 1 metru fata de acesta. Viteza automobilului in depasire trebuie sa fie mai mare decit viteza de deplasare a bicicletei cu maxim 10km/ora (de exemplu, daca biciclistul merge cu 20km pe ora, automobilul trebuie sa il depaseasca avind o viteza cuprinsa intre 20 si 30km pe ora)

La intersectii, biciclistul trebuie sa aiba prioritate maxima fata de automobilisti, adica automobilele asteapta intii sa treca biciclistul.

De asemenea, sa nu uitam de calitatea drumurilor intre localitati, legat de fisia de jumatate de metru de linga marginea drumului. Aici este locul unde se gasesc cele mai multe gropi si denivelari. Cine a mers mai mult noaptea cu bicicleta intre localitati stie ce vorbesc, farul bicicletei nu arata cit de adinca este groapa, sau cit de mare este denivelarea. Daca apare o groapa din asta in mijlocul drumului, intr-un timp relativ scurt este acoperita groapa de catre cei de la intretinerea drumurilor. Biciclistii trebuie sa aiba pretentii legate de calitatea carosabilului destinat acestora, sa inteleaga ca este dreptul lor sa aiba macar aceiasi calitate de carosabil de care dispun automobilistii, daca nu chiar mai buna, caci in esenta, biciclistul reprezinta viata, si automobilistul reprezinta moartea (prin poluare automobilului si imbolnavirea soferului prin sedentarism). Viata ar trebui intotdeauna sa aiba prioritate fata de moarte!

De asemenea, avind in vedere ca biciclistii sunt lipsiti de aparare in fata "monstrilor de metal", consider ca legislatia ar trebui sa il apere pe biciclist de automobilistii bolnavi mintal. Mai exact, automobilistilor ar trebui sa le fie testata sanatatea mintala de catre psihologi, de cel putin 2 ori pe an, si sa existe pedepse drastice, chiar suspendarea dreptului de practica, in cazul psihologilor care gresesc, dind aviz de sanatate mintala unui automobilist bolnav mintal, si care astfel produce accidente auto. Legislatia actuala legat de sanatatea mintala a automobilistilor este una de forma. Mai exact, soferul este testat psihologic doar la obtinerea permisului auto si avizul acesta e valabil zeci de ani, de parca omul nu s-ar mai putea imbolnavi din punct de vedere mintal intre timp.

Eu nu sunt atomobilist (sper sincer sa nu fiu niciodata) si precis imi scapa doleantele automobilistilor vizavi de biciclisti, precis exista asa ceva, si desigur si aceste cereri ar trebui sa fie cuprinse intr-o viitoare legislatie. Legislatia asta ar trebui facuta impreuna cu toata societatea civila, intr-un dialog pe toate canalele posibile (radio, tv, internet, discutii "face to face") nu doar de un grup mic si izolat de oameni.


Raportează acest mesaj
Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 1 mesaj ] 

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron
Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România