forum.stelici.ro

Discutii despre diverse subiecte.
Acum este 19 Apr 2018, 14:34

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
Mesaj necititScris: 19 Sep 2009, 12:08 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 14 Mai 2008, 14:49
Mesaje: 1915
Localitate: Iasi
Tocmai am citit un e-mail pe noua lista de discutii romaniancyclotourists@yahoogroups.com (lista creata de Claudiu Moga)
despre o actiune facuta de http://www.pedaleaza.ro pentru incurajare a folosirii bicicletei ca mijloc de deplasare in orase.

Mi se pare mie, sau actiunile de genul acesta aduce folos mai mult firmelor care sponsorizeaza actiunea (sa isi faca reclama), si desigur pentru eventualii salariati al unor ONG-uri (sa isi justifice salariile obtinute din sponsorizari)? Ce sens are asta pentru folosul biciclistilor actuali? Atragerea oricum si oriunde de biciclisti incepatori este oare pozitiva?

Tot aud de citiva ani de "Ziua Internationala Fara Masini" , "Saptamana Europeana a Mobilitatii" si in timpul asta vad ca, traficul auto creste exploziv de la an la an, cu vreo 25% pe an.

Poate in Timisoara si Bucuresti sunt piste pentru biciclete si se preteaza aceasta "deplasare ecologica", insa in marea majoritate a tarii, cred ca mai potrivit ar fi sa se faca campanie anti-bicicleta pentru incepatori!
Mai exact, biciclistii incepatori ar trebui sa fie avertizati de riscurile mari pe care si le asuma daca se vor aventura pe strazile circulate intens de automobile!
Sunt convinsa ca, o crestere a numarului de biciclisti care circula pe strazi se va resimti in cresterea numarului de biciclisti care vor ajunge la cimitir!
Parerea mea este ca, unui biciclist ii trebuie cel putin citiva ani de experienta (peste 1000 de ore de pedalat) pentru a-si forma reflexele necesare pentru a se simti in siguranta in traficul aglomerat!

Altfel s-ar pune problema daca ar fi plin peste tot de piste de bicicleta! In Iasi stiu doar o singura pista de bicicleta (Podu Ros-Tesatura) de vreo 500m, insa pe aceasta pista circula pietonii, si mi-a fost jena sa invirt roata pe ea, ca sa nu deranjez pietonii!

O solutie viabila pentru decongestionarea traficului auto in zonele cele mai aglomerate ar fi introducerea unei bariere la intrarea in zona, si taxarea automobilistilor. (chestia asta se aplica cu succes pentru accesul automobilistilor in centrul Londrei)

Cel mai important ar fi ca primarii de orase mari sa inteleaga ca au misiunea de a lua masuri de reducere a traficului auto din zonele cele mai aglomerate, uzual aceasta zona este centrul orasului!

In Iasi este jale mare in centrul orasului, gratie realizarilor primarului PSD Nechita. Inca din 2004, acesta a avut ideea malefica de a concesiona plaminul verde din centru Iasului (12 hectare - zona strand din spatele Palatului Culturii) pentru a fi acoperit de betoane, puzderie de magazine care vor atrage trafic auto. Apoi acest primar a umplut Iasul de semafoare care sunt prost gindite si astfel ca acesta duce la formarea de cozi lungi de automobile care trec in citeva transe de semafor.

Hmmm.. acuma stau si ma gindesc... aceste cozi la semafor sunt in folosul biciclistilor, ca doar nu putem fi loviti de masini stationate ;-) insa dupa semafor e jale: automobilistii accelereaza ca disperatii in speranta de a prinde urmatorul semafor liber. Aceasta este bucata cea mai periculoasa pentru biciclisti! si desigur intersectiile!

Regulile de circulatie auto sunt bazate pe ideea ca masina din spate te vede cind te opresti, semnalizezi etc... insa in cazul biciclistului, pentru ca acesta este mult mai putin vizibil decit o matahala de automobil, practic acesta isi risca viata calatorind alaturi de "elefanti", mai ales la intersectii!
Sfatul meu catre biciclisti: la intersectii aglomerate bazati-va in primul rind pe instinctul de supravetuire si experienta, si mai putin pe regulile de circulatie! Banuiesc ca sunt pline cimitirele de biciclisti care s-au luat strict dupa regulie de circulatie!
Eu cind sunt mai obosit si nu am chef de stres si risc, la intersectiile aglomerate unde nu ma simt in siguranta, prefer sa ocolesc pe la trecerile de pietoni!

Pentru biciclistii incepatori, le recomand ATENTIE la:
A - intersectii
B - orice schimbare de directie (fie si datorita depasirii masinilor stationate pe dreapta)
C - incearca sa nu te departezi mai mult de jumatate de metru de marginea strazii din dreapta.

Ideea si propunerea mea pentru ONG-urile care se ocupa de promovarea folosirii bicicletei ca mijloc de deplasare in orase este urmatoarea:
A - identificarea unor trasee in circuit (in cerc) folosind strazi mai putin circulate
B - solicitarea catre primaria locala pentru a lua masurile necesare pentru a interzice/bloca accesul auto pe aceste strazi, pentru o perioada de 3 luni.
C - realizarea de sondaje de opinie pentru locuitorii strazilor favorizate, pentru a extinde ideea.
D - repetarea experimentului in alta zona din oras.

S-ar putea ca rezultatele sondajuli de opinie sa fie unul pozitiv! E drept ca unii automobilisti comozi vor fi foarte deranjati ca nu isi pot parca masina in fata casei, insa democratia presupune a urma in primul rind interesul celor multi!
Trebuie gindita alegerea strazilor astfel incit, prin faptul ca nu se va circula auto pe acestea, sa nu creasca semnificativ circulatia pe alte strazi, ci mai mult sa creasca circulatia soferilor pe jos, de acasa pina la locul unde si-au parcat masina! Te pomenesti ca acesti soferi vor fi multumiti ca le va mai scadea burta! :-)

Pista de bicicleta de calitate:
[360]36.600287,-121.875104&cbp=12,262.98,,0,0.44[/360]

--- In romaniancyclotourists@yahoogroups.com, Verde Pentru Biciclete <verde_pentru_biciclete@...> wrote:
>
>
> Daca mergi pe bici, spre servicii,
> “Verde pentru Biciclete” te
> rasplateste cu … un mic dejun biciclist!
>
> Voluntari “Verde pentru Biciclete”
> vor fi prezenti in perioada 21-25
> septembrie 2009, intre orele 7:00 si 9:00 in zone cu circulatie intensa din
> Timisoara. Daca te vei afla printre biciclistii
> surprinsi in trafic mergand la locul de munca, vei primi un mic dejun compus dintr-o
> bautura calda (ceai sau cafea) si o mica gustare 100% bio: iaurt si napolitana cu ciocolata.
>
> “Verde pentru Biciclete” doreste sa
> incurajeze mersul pe bicicleta si la locul de munca, in cadrul campaniei “Pe bici, spre servicii”. Micul Dejun Biciclist este un prim demers in
> acest sens si va fi o recompensa simbolica pentru cei care aleg sa se deplaseze
> intr-un mod ecologic. In plus, marcam astfel si Ziua Internationala Fara
> Masini-22 septembrie si o parte din Saptamana Europeana a Mobilitatii.
>
> “Micul Dejun
> Biciclist” este o actiune realizata de “Verde pentru Biciclete”, in
> colaborare cu Restaurant Opera, Life Care Corp, Centrul Cultural Francez,
> Clubul Sportiv Gratzu, KissFM, Ziua de Vest, timisoreni.ro, tion.ro si
> Timis Expres.
> Pentru mai multe motive sa mergi
> pe bici, spre servicii, acceseaza http://www.pedaleaza.ro.
>
> Echipa “Verde pentru Biciclete”
> http://www.pedaleaza.ro
>


Raportează acest mesaj
Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 1 mesaj ] 

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România