forum.stelici.ro

Discutii despre diverse subiecte.
Acum este 17 Ian 2018, 16:05

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 2 mesaje ] 
Autor Mesaj
Mesaj necititScris: 12 Mai 2009, 12:24 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 14 Mai 2008, 14:49
Mesaje: 1912
Localitate: Iasi
Anvelopa = este invelisul exterior, care are contact cu asfaltul
Camera = un tub de cauciuc in interior, care se umple cu aer
Janta = cercul metalic peste care se aseaza camera si anvelopa

Am descoperit din proprie experienta, ca scoaterea si punerea unei anvelope
(pentru schimbarea camerei) se face mai usor daca se scoate/pune pe rind, o margine a
anvelopei, apoi cealalta. Trebuie folosite niste mici pirghii de plastic sau lemn, ca ajutoare, altfel se zgiriie janta. Exista o tehnica care usureaza enorm de mult punerea anvelpei: Se imbraca janta cu anvelopa, se trece dincolo de maginile jantei o singura parte a anvelopei, pina mai ramin vreo 20 cm care nu vor sa treaca "cu frumosul".
Se apuca cu ambele miini camera (miinile departate la 15 - 20cm) de o parte si de alta a zonei care nu vrea sa treaca peste marginea jantei si se rasuceste anvelopa spre janta.

Camerele de bicicleta cele mai bune sunt cele care au un fel de pudra alba in interior, pudra care astupa porii din cauciuc, si nu permite astfel sa scape aer.
Din intimplare am cumparat o camera de bicicleta de 26" marca Trax, cu valva auto, si am fost uimit sa constat ca, dupa ce bicicleta a stat toata iarna in balcon la frig, camera nu s-a dezunflat deloc.

Un petic la camera (vulcanizare la rece) se "rezolva" astfel:
- se freaca cu placuta zimtata, sau cu niste smirghel, zona din jurul gaurii, apoi se acopera cu lipici zona din jurul gaurii, in functie de dimensiunea peticului. Se lasa sa lipiciul sa se usuce, pina nu se mai prinde de deget. Se deslipeste foita de aluminiu de pe petec, si se aplica peticul pe partea de unde am dezlipit foita metalica, se aplica peste gaura, si se apsa tare cu ceva pe petec. La sfirsit, optional, se trage de pe petic si folia transparenta.

O pompa de masina cu indicator de presiune este foarte util de avut acasa,
pentru a introduce exact presiunea optima. Doar folosind pipaitul nu putem sti aceasta presiune.
Eu unflu rotile de 26" diametru rotii, 1,95" diametrul anveopei cu o presiune de
50 PSI (Pound Square Inch) sau echivalent Lb/(inch la patrat).
Echivalentul presiune este echivalenta cu 3,5Kg/(cm la patrat).
Pentru sosea, rotile se unfla cu presiune mai mare (am auzit de roti de sosea care umfla cu o presiune de 150 PSI) iar pentru trasee off-road, presiunea este in plaja 30 - 50 PSI
Atentie la presiunea suportata de anvelopa (scrie pe anvelopa cit suporta maximum).
Cum veti depasi aceasta presiune, exista riscul de explozie. (eu am patito)

Camerele mai scumpe sunt mai usoare, de exemplu, o camera Kenda 26x1.9/2.125 cantareste numai 170 grame, pe cand aceiasi dimensiune de camera, marca CST cantareste 525 grame.
Din pacate, in domeniul bicicletelor am fost autodidact... asa ca a trebuit sa invat din greseli.


Raportează acest mesaj
Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
Mesaj necititScris: 31 Aug 2013, 16:41 
foarte util postul tau, multumesc, habar n-aveam pe ce parte se lipesc peticele de camera, dar in cateva cuvinte am priceput. multumesc inca o data.


Subiect ridicat ultima oară de Anonymous 31 Aug 2013, 16:41.


Raportează acest mesaj
Sus
  
Răspuns cu citat  
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 2 mesaje ] 

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron
Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România