forum.stelici.ro

Discutii despre diverse subiecte.
Acum este 20 Sep 2017, 03:11

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: despre "democratia" din Romania
Mesaj necititScris: 19 Mai 2017, 10:54 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: 14 Mai 2008, 14:49
Mesaje: 1846
Localitate: Iasi
https://www.facebook.com/partidulACASA/ ... 91310738:0

Citat:
Alternativa Civica Atitudine, Solidaritate, Actiune
December 10, 2016 ·

10 Decembrie - Ziua Internationala a Drepturilor Omului - Plangere penala impotriva marilor partide care au fraudat competitia electorala.
Astazi este momentul in care cu totii ar fi bine sa punem umarul la consolidarea democratiei, a statului de drept, a drepturilor si libertatilor fundamentale.
Fundamentul unei democratii il reprezinta alegerile libere si corecte. Maine, 11 decembrie suntem chemati la vot, insa competitia electorala a fost fraudata inca din etapa strangerii semnaturilor de sustinere. Partidele politice participa ilegal, dar cu acceptul tacit al BEC si justitiei, la aceste alegeri. Candidatii propusi de ei nu au primit semnaturi de sustinere din partea electoratului, candidatii au fost decizi dupa ce s-au intocmit liste de semnaturi. ICCJ a refuzat sa judece contestatia, iar in Apel a fixat termen administrativ pe 12 decembrie in mod sfidator. Cum toate caile civile au fost puizate, am inaintat astazi o plangere penala:

Către
Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție

DOMNULE PROCUROR GENERAL,

Subscrisa Partidul ALTERNATIVA CIVICA ATITUDINE, SOLIDARITATE, ACTIUNE – A.C.A.S.A., cu sediul în Str. Caminului nr 5, Et 1, Ap 2, Sector 2, Bucuresti, inscrisa in Registrul partidelor politice la pozitia 130, CIF 36639839, prin Presedinte Nicolae-George EPURESCU, (date de contact Tel: 0742689126, email: gepurescu@yahoo.com, fax: 0214043631) în temeiul art. 289 și urm. CPP formulăm:

PLÂNGERE

Prin care sesizăm organele de anchetă penală pentru cercetarea:
- Neîndeplinirii condițiilor de legalitate a procedurii de depunere a dosarelor de candidatură pentru alegerea Camerei Deputaților și Senatui prin semnarea în fals a documentelor necesare validității dosarelor de candidatură, precum și declararea în fals a depunerii listelor de susținători ai listelor de candidați cerute de legea electorală.

Apreciem că PARTIDELE POLITICE, prin reprezentanții lor au săvârșit infracțiunile de fals intelectual, fals în înscrisuri sub semnătură privată, fals în declarații și uz de fals, infracțiuni prevăzute și pedepsite de art. 321, 322, 323 și 326 Cod Penal, infracțiuni ce concordă la flasificarea alegerilor pentru alegerea Camerei Deputaților și a Senatului din 11 decembrie 2016.
Vă solicităm să dispuneți efectuarea cercetărilor asupra săvârșirii faptelor la care vom face referire in rem, urmând ca după cercetări prealabile să stabiliți propriu-zis caracterul faptelor, persoanele ce se fac vinovate de aceste fapte și gradul de vinovăție al acestora.

MOTIVELE DE FAPT ȘI DE DREPT ALE PLÂNGERII:
In fapt,

Anul 2015 a fost anul modificarii generale a legislatiei electorale cat si a legii partidelor politice. Câtă vreme înfiinţarea partidelor politice nu mai impune îndeplinirea unei condiţii de reprezentativitate prin existenta a minimum 25.000 de membri, reprezentativitatea va trebui probată la depunerea candidaturilor pentru funcţiile elective, deopotrivă pentru candidaţii propuşi de partidele politice, cât şi pentru candidaţii independenţi fără discriminare
Legislaţia electorală din România stabileşte o conditie de reprezentativitate a candidaților prin obligația prezentării unei liste de susţinători a candidaturii. Această variantă a fost aleasă de legiuitor pentru a nu da posibilitatea exercitarii cu rea credinta a dreptului de a fi ales.

Curtea Constituţională - Decizia nr. 354/2016 - din dispozitivul Deciziei CCR general valabile și obligatorii reținem:
„26. Cu privire la raţiunea instituirii pragului de reprezentativitate, Curtea a reţinut, în jurisprudenţa sa în materie, că indiferent că este vorba de alegeri locale, parlamentare, prezidenţiale sau europarlamentare, sistemul electoral naţional prevede, în esenţă, aceeaşi condiţie: depunerea unei liste cu semnături de adeziune. Acest criteriu de preselectare a candidaţilor este unul obiectiv şi rezonabil, aplicabil în condiţii de egalitate de tratament fiecăreia dintre cele două categorii de participanţi la alegeri: candidaţii independenţi, pe de o parte, şi cei propuşi pe lista unui partid politic, pe de altă parte. Instituirea condiţiei legale privind depunerea listei cu semnături reprezintă o modalitate prin care candidatul la o funcţie sau demnitate publică îşi dovedeşte potenţialul de reprezentativitate şi arată, în acelaşi timp, preocuparea legiuitorului de a preveni exercitarea abuzivă a dreptului de a fi ales, pe de o parte, dar şi de a asigura, pe de altă parte, accesul efectiv la exerciţiul acestui drept persoanelor eligibile [...] care într-adevăr beneficiază de credibilitatea şi susţinerea electoratului, astfel încât să existe şanse reale de reprezentare a acestuia. (A se vedea Decizia nr. 782 din 12 mai 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 406 din 15 iunie 2009.)” Aceasta pozitie este consecventa cu Decizia nr. 288/2016 CCR.
Analizând interpretarea CCR dată pragului de reprezentativitate, întelegem că procesul electoral cuprinde două etape: preselecția și alegerea, în condiții de egalitate de tratament. Ambele etape fac parte din procesul de alegere a reprezentanților prin care se exercită suveranitatea poporului. Atât preselecția cât și alegerea se realizează numai de persoanele cu drept de vot în mod direct prin semnatură, respectiv vot. Preselecția se realizează pentru candidați, adică persoane care au capacitatea legală de a candida. Nu se acorda partidelor un cec în alb prin care pot să evite preselecția candidaților. Preselecția se aplică fără discriminare tuturor candidaților indiferent că participă pe lista unui partid sau independent.
Astfel CCR defineste pe întelesul tuturor “lista de susținători = lista de susținători ai listei de candidați” pentru partide. Orice alt înțeles este definit de CCR drept discriminare. Concluzionând, devine logic, legal și constituțional faptul că electoratul trebuie să știe cine sunt candidații înainte de a semna pentru susținerea candidaturii lor și a putea vorbi într-adevar de liste de susținători ai listelor de candidați. Lista de candidați nu este formularul tipizat gol aprobat de BEC, ci este lista persoanelor cu care partidele participă în alegeri și sunt desemnate de forurile statutare ale partidelor care au aceste atribuții.

II. Atribuțiile BEC în materia listelor susținătorilor
Concluziile de mai sus sunt intarite si de prevederile Art. 12 al. 1 lit. d din Legea electorală nr 208/2015, care arata ca BEC are in atributii primirea listelor de susținători ai listelor de candidați.
În aceeași notă și în susținerea celor de mai sus art. 54 alin. 7 din Legea 208/2016 afirmă că: ,, Susţinătorii pot fi numai cetăţeni cu drept de vot şi cu domiciliul sau reşedinţa în circumscripţia electorală pentru care se propun candidaţi. Un alegător poate susţine mai multe liste de candidaţi sau candidaţi independenţi.”
Așadar BEC are în atribuții să preia liste de susținători ai listelor de candidati, NU liste de susținători ai Partidului sau orice altfel de liste. Aceasta prevedere consfințește caracterul premergător al întocmirii și validării listei de candidați fată de strângerea de semnături. Susținătorii semnează pentru candidați, nu pentru partide. Semnăturile pentru susținerea partidului nu echivalează cu semnaturile pentru susținerea listelor de candidați. Acest lucru înseamnă comunicarea către alegători a listelor înainte de etapa strângerii de semnături de susținere a listelor de candidați. In realitate nu există noțiunea de liste de suținători ai partidului.

III. Depunerea listelor de susținători la BEC – proceduri și forța juridică

Prin Decizia BEC nr 2/29.09.2016 art 4 a fost stabilită modalitatea efectivă de depunere la BEC a listelor cu semnăturile susţinătorilor prin “Declaraţia pe propria răspundere” a reprezentanţilor partidului şi a persoanelor desemnate de partid care atestă legalitatea semnăturilor de susținere a listelor de candidați. CONSTATĂM CĂ BEC NU a efectuat nici operaţiuni de numărare a semnăturilor, nici de verificare a lor și nici de verificare a existenței listelor de candidați ai partidelor cel puțin la momentul depunerii acestor semnături.
Articolele 3 și 4 din Decizia 2 a BEC explicitează modul de depunere a semnăturilor de susținere a listelor de candidați. Atât la nivel de circumscripție cât și la nivel central listele de susținători ai listelor de candidați sunt însoțite de Opisuri centralizatoare semnate pe propria răspundere de persoane desemnate de partid sub sancșiune penală. Anexa 6 a Deciziei 2 a BEC precizează foarte clar ca Opisul centralizator ”se semnează și se datează olograf de către persoana desemnată în acest sens de conducerea partidului ..... care a propus lista de candidați sau candidatura...”.

Întrucât Curtea Constituţională în decizia 354/2016, decizie general obligatorie a clarificat înţelesul sintagmei “lista de semnături de susţinere” în sensul că acestea sunt listele pe care alegătorii îşi dau semnătura pentru susţinerea candidatilor, fie că aceştia candidează independent sau pe liste de partid era obligația BEC să verifice dacă această condiţie este întrunită.
Practic la BEC au fost depuse dosare cu tabele cu semnături (liste) dar ele nu au fost numărate sau verificate, nici măcar pentru conformitate cu realitatea prin sondaj. Toate partidele au depus liste de susținători ai partidului, nu pentru susținerea candidaților propuși de partid. Eliberând fără să verifice Dovezi ale depunerii listelor de susţinători cu menţiunea că partidul poate depune candidaţi în toate circumscripţiile, BEC a creat impresia ca această operaţiune a fost realizată in baza atribuţiei prevăzute la art 12 alin (1) lit d din legea 208/2015.
Confruntând documentele afișate pe site-ul BEC cu declarațiile publice ale partidelor consemnate in comunicate de presă prin care se anunțau ședințele forurilor de decizie din partide pentru stabilirea candidaților acestora rezultă că Dovada eliberata de BEC este anterioară stabilirii Listelor de candidați de catre partide. Acest fapt poate fi probat cu ușurință și de Procesele Verbale ale sedințelor respective în care au fost desemnați/validați candidații. În plus sunt de notorietate publică declarațiile liderilor partidelor cu privire la data stabilirii listei de candidați.
Toate concordă în susținerea faptului că listele de candidați au fost întocmite după depunerea așa-ziselor liste de susținători ai candidaților. BEC-ul, prin transferul de responsabilitate către reprezentanți ai partidului, au nesocotit atribuția prevăzută la art 12 alin (1) lit d. și au transformat o acțiune neconformă cu legea într-o bază legală pentru competiția electorala. Acest lucru încalcă prevederile art 21 (3) din Declarația Universală a Drepturilor Omului: ”Voința poporului trebuie să constituie baza puterii de stat; această voință trebuie să fie exprimată prin alegeri nefalsificate”
Prin coroborarea prevederilor art 54 alin (2) si (1) din legea 208/2015 cu cele ale art 3, respectiv 4 din Decizia BEC nr 2/29.09.2016 rezultă că lista de susținători este lista de susținători ai listei de candidați.
Legea electorală nu conține nicio referire pe cale de excepție de la regula generală stabilită prin art 12 alin (1) lit d, art 54 alin (7), transpusă în practică prin Decizia 2 a BEC (Anexa 6) și întărită de Decizia CCR 354/2016 prin care partidele ar fi exceptate de la ”preselecția” candidaților proprii de către electorat.

Acest fapt este consistent cu prevederile art 2 din Constituție cu privire la suveranitate, pe care cetățenii o exercită prin organele reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice şi corecte. Așadar transferul de suveranitate se face catre candidații alesi, nu către partidele politice.

Conform prevederilor art 12 alin 5 din legea 208/2015 BEC emite Decizii si Hotarari general obligatorii. Decizia 2D/29.09.2016 data pentru aplicarea legii electorale stabileste la art 4 procedura pentru implementarea art 54. Decizia 2 introduce notiunile de Dovada si Circulara (comunicarea catre Birourile electorale de circumscriptie) in aplicarea art 54.
Aceste documente nu au aceeasi forta juridica precum Decizia si Hotararea, nu sunt general obligatorii, ele intra in categoria actelor care se supun verificarii si controlului de legalitate in cadrul procesului de admitere si contestare a candidaturilor. Dovada nu poate fi confundata cu Decizia.
În raport cu cele prezentate planează dubiul că procedura de depunere a candidaturilor candidaților partidelor PSD, PNL, ALDE, a fost efectuată cu încălcarea normelor legale, acțiuni ce au caracter infracțional. Suspiciunea planează și asupra celorlalte partide care au depus listele la Biroul Electoral Central, însa în presă sunt informații mai puține. Pentru aceste trei partide există informații verificabile în presă, suficiente pentru o cercetare amănunțită a faptelor.
Partidele politice care au depus semnături la Biroul Electorl Central nu au avut stabilite lisele de candidați la momentul începerii campaniei de strângere de semnături. Cetățenii nu au semnat pentur liste de candidați ci au fost induși în eroare de partide.
Analizând situațiile apărute în momentul stabilirii listelor de candidați în anumite partide au devenit știri de notorietate publică scandalurile și lupta pentru ocuparea locurilor eligibile (cazul din PSD Gorj, cazul PNL Marmureș). Fără să anunțe în prealabil, în ultima saptămană înainte de depunerea candidaturilor au fost impusi pe liste rude ale baronilor aflati în închisori, sub arest la domiciliu sau control judiciar, păcalind astfel semnatarii acelor liste de susșinere pentru partid. Aici avem cazul PSD Prahova cu fiica lui Cosma, cazul PNL Maramureș cu mama lui Cherecheș, etc. Practic, daca aceste candidaturi erau anunțate înainte de strângerea semnăturilor cetățenii aveau posibilitatea să semneze informați, dar mai ales să nu semneze pentru candidatra unor astfel de personaje sau pentru candidați marionetă ai marilor corupti din politică.
O altă rațiune a imposibilității partidelor de a comunica aceste liste de candidați înainte de astrînge semnăturile de sustinere o reprezintă tocmai demobilizarea în strângerea semnăturilor a sustinătorilor unor membrii ai partidului neselectați pentru a candida. Există suspiciunea rezonabilă ca locurile pe liste, după ce se strâng semnăturile, sunt ”vândute” candidaților. Dacă listele de candidați se stabileau înainte de strângerea semnăturilor nu mai puteau fi percepute aceste sume de către liderii partidelor întrucât orice candidat ar fi donat banii legal partidului pentru campania electorală și pentru cea de strângere de semnături.
Un alt factor important îl reprezintă faptul că acești candidați s-ar fi aflat în vizorul presei timp mai îndelungat care ar fi permis anchete mai amanunțite asupra trecutului fiecăruia, iar acest lucru ar fi afectat semnificativ credibilitatea lor.
In virtutea atribuțiilor BEC stabilite prin Lgea 208/2015 la art 12 alin (5), BEC a refuzat să constate frauda flagrantă produsă la depunerea listelor de sustinători ai listelor de candați și a permis partidelor să intre în competiția electorală deși nu au prezentat liste de susținători valabile.

Conform Agenției naționale de presă AGERPRES:
- Partidul Social Democrat a validat listele de candidaturi pe 25 octombrie 2016 la doua săptămâni după depunerea asa-ziselor liste de susținători.
- Partidul National Liberal a validat listele de candidați pe 24 octombrie 2016 după depunerea asa-ziselor liste de susținători.
- ALDE a validat listele de candidați pe 24 octombrie 2016 la doua saptamani după depunerea asa-ziselor liste de susținători.

Probele în susținerea acestei lângeri se aflaă la partide sau la Birourile Electorale de Circumscriptie:
- Procesele verbale ale sedințelor în care au fost validați candidatii,
- Declarația de acceptare a candidatuirii cu data de înregistrare,
- Data de înregistrare a listelor de candidați,
- Data înscrisă in listele de susținători.

ÎN DREPT – ne întemeiem prezenta pe dispozițiile art. 289 și urm Cod Proc Penală.


Data Semnătura
10.12.2016



https://www.facebook.com/gepurescu/posts/10213504397382955
18 mai 2017
Citat:
George Epurescu: Astazi am fost chemat la Parchetul general sub sanctiunea amenzii. Am mers insotit de avocat si ... surpriza ... doamna procuror a transmis jandarmilor de la intrare sa nu ne lase sa intram pentru ca Dosarul a fost inchis. Este vorba despre plangerea penala impotriva numitilor Dragnea Liviu, Popescu-Tariceanu Calin, Gorghiu Alina, Basescu Traian, etc, persoane care au semnat in fals pentru depunerea semnaturilor necesare candidatilor partidelor lor in alegerile parlamentare din 2016. Este vorba despre o incalcare flagranta a legii electorale si a Deciziei CCR, incalcari musamalizate de presedinta BEC judecatoarea Aurelia Rusu.


Raportează acest mesaj
Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 1 mesaj ] 

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron
Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România